Hvordan prise Gud (i kristendommen)

Posted on
Forfatter: Peter Berry
Opprettelsesdato: 19 August 2021
Oppdater Dato: 2 Kan 2024
Anonim
Hvorfor skal vi overhovedet prise Gud?
Video: Hvorfor skal vi overhovedet prise Gud?

Innhold

er en wiki, som betyr at mange artikler er skrevet av flere forfattere. For å lage denne artikkelen deltok 35 personer, noen anonyme, i utgaven og forbedringen over tid.

Velg å ha Herrens glede og lære å prise Gud bedre. Vær klar over at din glede, selvtillit og håp kommer fra Herren! Du kan følge forskjellige eksempler for å vite hvordan du skal prise Gud.


stadier



  1. Begynn å tenke på bønn. Du kan si, "hvor mye har du gjort for meg, Herre, fra dag til dag og frem til i dag. Herre, du har all makt til å påvirke livet mitt. Du kan også sublimere de negative følelsene du har, for eksempel: "Jeg føler at arbeidet ditt er igjennom meg, jeg vil la ros meg ta form av nyttige og fredelige handlinger og vende mitt sinne mot høyere mål." Rabies er ikke en kristen følelse, men det er en grunn til at den eksisterer, du må jobbe med den og redusere den proaktivt.
    • Veiled ditt sinne: ”Jeg berømmer deg i min raseri mot djevelen for et konstruktivt og kjærlig formål og uttrykk. Jeg vil ikke la henne fylle med hat eller hevn. "



  2. Tenk på Jesu liv. "Jeg opphøyer deg til å ta form av en mann til å dø på korset for forløsning av mine synder og for å gjenoppstå slik at jeg kan dele livet ditt."


  3. Absorber denne bevisstheten for å hjelpe deg. "Jeg berømmer deg fra dag til dag, og jeg er klar over at ditt offer bringer takknemlighet for din kjærlighet som tillater liv." Du kan si: "Jeg vil ikke være redd for å innrømme min begrensede forståelse av fakta og sannhet". Ta også hensyn til følgende: "Jeg berømmer deg for at jeg lærte (og min forskning) å være en individuell reise som jeg ikke gjør alene i Bibelen, men med andre troende og Den Hellige Ånd for å gi en mer god ordre til mine tanker.



  4. Begynn å navngi egenskaper eller egenskaper til Gud. "Du er mektig, du er allmektig Herre, du er alt og i alt".


  5. Takke ham. "Takk for alle ting (store og små) i livet mitt. Du har gitt dem alle til meg for mitt beste ". Prøv å uttale dem høyt.
    • "Jeg helliggjør deg og herliggjør deg, Herre, for skapelsens gave og skjønnhet og for å skape og tilpasse livet mitt etter din vilje."


  6. Bruk skaperverket for å prise Gud. "Himmelen og havet roser Herren," "alt som er i meg, priser Herren."


  7. La ham ta kontrollen. Gjør det mens du uttrykker din dype kjærlighet til Gud og "Jeg priser deg, Herre, for å legemliggjøre ditt folks ros" (Salme 22: 3).


  8. Gjør ting for andre. Gjør dem som ros, fordi Jesus sa: "Det du gjør til det siste av det siste, gjør du det mot meg." Og Jesaja sa: "Er det ikke den ros han har valgt: pris Herren ved å dele dine goder og evangeliene med de gode nyhetene, spesielt enker og foreldreløse barn."


  9. Be i ham og prise arbeidet hans. Dette vil gi deg suksess med bønn.


  10. Føre en bønn dagbok. Du vil bli velsignet når du ser fremgangen din i bønn og ros på alle områder i livet ditt.


  11. Ros ham i vanskelige tider. "Jeg priser deg Herre, fordi du er og du alltid vil være med meg, for å hjelpe meg og gi meg fred og trøst. Planen din for oss er større enn jeg kan se eller forestille meg. Din ros og ly fra dine armer gir meg tillit. "


  12. Ta på litt kristen musikk. Ær Gud hvor du enn er. Enten på soverommet ditt, i bilen eller under en spasertur, vil Gud velsigne deg for å herliggjøre navnet hans.
    • Noen artister og band som Third Day, Casting Crowns, Sidewalk Prophets og For King and Country har god bønnemusikk som du kan finne på YouTube.
råd
  • Prise Gud selv i vanskelige tider, vil du finne ro og tilfredshet.
  • I stedet for å drømme om en mørk fremtid, opplyse andres liv i Jesu navn. Bibelen sier at å besøke den siste troende i Gud når de trenger det (og hjelpe dem hvis du kan) er definisjonen av kristendom. Han vil være der, han vil svare, bevege seg og handle, det vil si at han legemliggjør lovprisningene til sine troende i henhold til Bibelen.
  • Når du legger merke til en attraktiv person av det motsatte kjønn, "jeg priser Gud for underverkene til denne personen," skaper det en følelse av respekt. Ære Gud ved å hedre planene hans for å leve etter ekteskapets bånd.
  • Føl deg fri til å løfte hendene i luften som et universelt tegn på overgivelse når du føler at du vil overgi deg eller som et universelt tegn på aksept (når du er enig med Herren), og strekk deretter armene ut mot ham når han kommer for å møte deg.
  • Bestraff Satan når han omgir deg med tvil, for eksempel: "Vil jeg noen gang ha en kjæreste eller kjæreste, skal jeg gifte meg? Eller "Kan jeg betale regningene mine? Eller til og med "Jobber jeg for mye eller ikke nok? Bekymringene er aldri bra. Ikke dyrk dem, men vend etter Jesu lys etter å ha irettesatt mørkets fortvilelse.
  • Et jordskjelv rystet fengselet der Paul og Silas ble slått etter å ha blitt slått, og de fortsatte å synge rosene om natten. De glorifiserte Gud og fengslene i fengselet brøt. Fangene så fangevokteren som var på nippet til å falle på sitt eget sverd, forutsatt at fangene hadde rømt om natten. De ropte på ham for ikke å skade seg selv, som om de alle hadde holdt seg. Fangevangen og hans familie ble da kristne fordi de ble overrasket. Han brakte dem til bydelene sine og vasket sårene deres, fordi Gud virkelig legemliggjør lovfolket til sitt folk. Dette skjedde på Philippi (Apg 16: 12-40).
  • Dyrk en følelse av undring: "Du har gitt meg tilgang til alle de gode, sanne og vakre tingene i hverdagen."
  • Som kristen har du et arsenal av ros: Bibelen utstyrer deg med det nødvendige materialet for spontan ros. Katolikker som ber timenes liturgi, en lovsangsbønn er også en form for ros. De helliges bønner er fantastiske og selvfølgelig er messens offer blant de høyeste former for ros!
  • Les Psalms bok ofte for ros og inspirasjon som du kan trekke fra. Gå på den "opplyste" siden av livet ved å prise og rose Herren ved å synge for ham.
  • Vær takknemlig. Rosene kommer fra et hjerte fullt av takknemlighet.
advarsler
  • Forsøk å ikke gjenta deg selv for mye, å resitere ord du har lagret uten å tenke på hva de betyr å bli tomme ord.
  • Ros må gis gjennom måten du lever, oppdaterer og lever det kristne livet på.
  • Ikke bli formokende fordi du har mottatt rosens gave. Du kan alltid falle, og du må fortsette å gjøre ditt beste ved å leve gjennom Kristus.
  • Unngå tvil. Si: "Jeg vil velsigne Herren. Hans ros vil alltid være i munnen. Kall deg selv kristen: "Jeg vandrer med Jesus i Herrens glede".